Intézményi tanfelügyelet eredményei 2019.
Intézményükben 2019. ápr. 4-én intézményi tanfelügyelet zajlott 3 szakértő bevonásával. A nap során vezetői interjúra, és a szülők ill. pedagógusok körében csoportos interjúra is sor került. Ezt megelőzően pedig az intézmény alapdokumentumainak, ill. a megelőző két tanév munkaterveinek, beszámolóinak, mérési eredményeinek átfogó elemzése is megtörtént.
A tanfelügyelet előtt elvégeztük a teljes körű intézményi önértékelést is, melynek során a szülőket is megkérdeztük kérdőíves formában az intézményben folyó munkáról.
Az eredmények alapján a tantestületnek jún. 4-ig van lehetősége 5 évre szóló intézkedési tervet készíteni, mely intézkedéseknek köszönhetően a fejleszthető területeken remélhetőleg javulás fog mutatkozni.
A tanfelügyelet az alábbi eredményekkel zárult.
(A kiemelkedő és fejleszthető területek intézményi elvárásonként lettek megfogalmazva)
1. Pedagógiai folyamatok
Kiemelkedő terület:
Az intézményi munkatervek összeállítása gondosan, összehangoltan történik. Az intézmény vezetése kiemelten számít a munkaközösség-vezetők munkájára.
A kiemelt figyelmet érdemlő tanulók gondozására, fejlesztésére kidolgozott rendszer jól működik, a kapott eredmények a pedagógusok eredményes, összehangolt munkáját igazolják.
Az intézmény szoros kapcsolatot tart fent a szülőkkel, bevonja őket az események szervezésébe, a közös programokon való részvételbe.
Fejleszthető területek:
A pedagógusok által alkalmazott ellenőrzési, értékelési rendszer alaposabb megismertetése a tanulókkal, a szülőkkel a tanév elején osztályfőnöki órákon, szülői értekezleteken.
Az országos kompetenciamérések eredményeinek egyéni szintű nyilvántartása, elemzése, értékelése, fejlesztési tervek készítése, ezek megismertetése a szülőkkel.
Az egyes telephelyek közötti szakmai együttműködés formáinak, rendszerének továbbfejlesztése.
2. Személyiség- és közösségfejlesztés:
Kiemelkedő területek:
Támogató szervezeti és tanulási kultúra.
A partnerekkel való rendszeres és eredményes együttműködés a tanulók fejlesztése érdekében.
Az alul teljesítő, tanulási nehézségekkel küzdő és sajátos nevelési igényű tanulók egyéni, személyre szabott fejlesztése, felzárkóztatása.
Az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés kidolgozottsága, követhetősége, a megvalósítás tervszerű tudatossága.
Az iskola hagyományainak ápolása.
Fejleszthető területek:
Még több lehetőség biztosítása a szülőknek az iskola programokba való aktívabb bekapcsolódásra.
3. Eredmények
Kiemelkedő területek:
Az int. székhelye és telephelyei jelentős kultúraközvetítő szerepet töltenek be a községek életében, amit a települési önkormányzatok elismernek.
A különböző tanulmányi versenyeken aktívan részt vesznek.
Teljes körűen nyilvántartják az intézményi eredményeket, amelyek a kollégák szinte teljes számban hozzájárulnak.
Az eredményességi mutatókat telephelyi és intézményi szinten is elemzik.
Fejleszthető területek:
A tanulók középiskolai nyomon követésének, rendjének kidolgozása.
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
Kiemelkedő területek:
A pedagógusok kezdeményezően lépnek fel a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésében, az integráció és a differenciálás alkalmazásában. Szükség esetén külső partnert is bevonnak a tanulók fejlesztésének eredményessége érdekében.
Fejleszthető területek:
A napi kommunikáció erősítése, a kapcsolattartás gyakoriságának növelése az egyes telephelyek között.
A munkaközösségek a telephelyeken lévő kis pedagóguslétszám és a nagy távolságok miatt nem szakmai alapon jönnek létre, így a szakmai alapon működő párbeszédek a közös nevelési értekezletekre, szakmai napokra korlátozódnak.
5. Az intézmény külső kapcsolatai
Kiemelkedő területek:
A telephelyek közéleti szerepvállalása kiemelkedő, rendszeresen részt vesznek a településeken megrendezésre kerülő rendezvényeken.
A külső partnerek folyamatos elismeréssel és támogatással ismerik el az iskolák szerepvállalását.
Fejleszthető területek:
A külső szakmai szervezetekkel való kapcsolat szélesítése, külső partnerek munkájának írásbeli elismerése.
6. A pedagógiai munka feltételei
Kiemelkedő területek:
Lehetőséget teremtenek a továbbképzéseken való részvételre, szakmai megújulásra, a vezetés támogató ebben és megteremti a szükséges feltételeket.
A vezetés igyekszik megragadni azokat a lehetőségeket, amelyek a szervezeti feltételeket javíthatják.
Intézményen belüli hagyományápolás.
fejleszthető területek::
Munkaközösségek, osztályfőnökök hatékonyabb bevonása az iskola mindennapi hatékonyabb működésébe.
IKT eszközök további fejlesztése, beszerzése.
További hagyományok kialakítása a telephelyek között.
Jó gyakorlatok intézményen belüli megosztása lehetőségeinek megteremtése.
7. A kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés.
Kiemelkedő területek:
Az intézményi alapdokumentumok koherenciája a jogszabályi környezettel és egymással.
A tervezés szintjeinek egymásra épülése a sajátos szervezeti felépítés mellett.
A módszertani kultúra tudatos, folyamatos fejlesztése.
Az éves munkatervekben figyelembe veszik az intézmény sajátosságait (pl. keresztény nevelés, fokozott jelenlét a kistelepülések életében)
fejleszthető területek:
Az egyes telephelyeken működő munkaközösségekben folyó nevelő-oktató munka további összehangolása, egységesítése a PP céljainak megfelelően.
A digitális taneszközök, tananyagok, segédanyagok még szélesebb körű alkalmazása a tanítási órákon.
A belső innováció ösztönzése, fokozása.